نکاتی مهم درباره تزریق بوتاکس صورت
نوشته شده توسط : mehdi

طبق آمارهای جهانی ، تزریق بوتاکس رایج ترین روش برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک است. سابقه استفاده از بوتاکس در علم پزشکی به بیش از 50 سال پیش برمی گردد. اما 15 سال است که برای محو شدن خطوط پوست استفاده می شود. در این مقاله می خواهیم موضوعات مهم و مبنای علمی تزریق بوتاکس را مرور کرده و به سوالات متداول شما پاسخ دهیم.

 

بوتاکس چیست؟
بوتاکس یک داروی تزریقی است که با فلج ماهیچه ها خطوط پوستی را از بین می برد. این ماده از سم بوتولینوم نوع A ساخته شده است که به طور موقت ماهیچه ها را فلج می کند. علت اصلی چین و چروک صورت در حرکت ، حرکت ماهیچه ها است. بنابراین اگر آنها را فلج کنیم خطوط صورت نیز از بین می رود.(دستگاه لیزر تیتانیوم)

تزریق بوتاکس یکی از روشهای کم تهاجم برای جوانسازی پوست است و به عنوان روشی بی خطر و م toثر برای از بین بردن خطوط و چین و چروک های دور چشم ، بیشترین استفاده را دارد. البته برای برداشتن خطوط از سایر قسمت های صورت مانند خط اخم یا خطوط افقی روی پیشانی ، می توان با تزریق بوتاکس به پیشانی نیز از آن استفاده کرد.(هایفو اولترا فورمر)

بوتولینوم نوع A چیست؟

بوتولینوم نوع A ، که تقریباً تمام تزریق بوتاکس از آن انجام می شود ، یک سم عصبی یا نوروتوکسین است که می تواند به طور موقت عملکرد عصب را تغییر دهد. اگر پیام انقباض از مغز و از طریق اعصاب حرکتی به آنها برسد ، عضلات ارادی بدن (مانند ماهیچه های صورت) منقبض می شوند. اگر سم بوتولینوم در ماهیچه وجود داشته باشد ، عملکرد عصب حرکتی مختل شده و ماهیچه فلج می شود.( آموزش تزریق بوتاکس )

بوتولینوم به طور طبیعی توسط باکتری Clostridium botulinum تولید می شود. وقتی بوتولینوم توسط باکتری ها تولید می شود ، یکی از کشنده ترین سموم تولید شده در طبیعت است. برای یک انسان 70 کیلوگرمی ، فقط 70 میلی گرم از این سم می تواند کشنده باشد. سم بوتولینوم همان سمی است که اگر غذاهای کنسروی پخته نشود ، باعث بیماری بوتولیسم می شود ، یک بیماری کشنده.(دستگاه هایفو اولترا فورمر)

آیا تزریق بوتاکس بی خطر است؟
نترس! بوتولینوم مورد استفاده در بوتاکس خطرات سم اصلی تولید شده توسط باکتری را نشان نمی دهد. همچنین ، این سم وقتی وارد جریان خون ما می شود کشنده است. در موارد درمانی بوتاکس ، این سم فقط به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد.(دستگاه سوپرانو تیتانیوم)

به گفته FDA ، وزارت بهداشت ایران و تقریباً همه سازمانهای نظارتی برای درمان و سلامت ، تزریق بوتاکس برای درمانهای درمانی یا جوانسازی پوست بی خطر شناخته شده است. موارد زیر را در نظر بگیرید:

در ایالات متحده ، از سال 1989 تا 2003 ، تنها 36 نفر پس از تزریق بوتاکس عوارض جانبی جدی را تجربه کردند. سیزده نفر از این افراد به دلیل مشکلات زمینه ای دچار عوارض شدند و مشکلات مربوط به تزریق بوتاکس نبود.(دستگاه لیزر تیتانیوم تک هندپیس)

طبق مطالعات انجام شده ، تنها 3 درصد از بزرگسالانی که تزریق بوتاکس انجام می دهند عوارض جانبی جدی را تجربه می کنند. در بسیاری از این موارد ، علت عوارض جانبی تزریق داروها توسط افرادی است که پزشک نیستند یا استفاده از مواد نامناسب.
طبق تحقیقات انجام شده ، خطرات تزریق بوتاکس برای زیبا سازی و جوانسازی پوست بسیار کمتر از عوارض جانبی بوتاکس در کاربردهای درمانی است. طبق آمار ، تقریباً همه افرادی که عوارض حاد داشتند ، تزریق بوتاکس انجام دادند. ما در زیر موارد استفاده از بوتاکس را به تفصیل مورد بحث قرار داده ایم.(دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم)

دوز بوتاکس مورد استفاده برای خطوط پوستی بسیار کم و بی خطر است. دوزهای بالاتر در برنامه های درمانی بوتاکس استفاده می شود. بنابراین ، احتمال بروز عوارض جانبی بیشتر است.(هایفو اولترا فورمر)





:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس صورت , بوتاکس صورت ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: